Kitesurfschool Oostvoorne

De reden dat kitesurfschool Oostvoorne zo populair is, is het vlakke water en de ondiepte. Dat is ideaal voor een kitesurfles en om te kitesurfen. Daarnaast kun je er gratis parkeren.

Kitesurfen Oostvoorne

Je kan in Oostvoorne kitesurfen op het Autostrand en op het Oostvoorne meer. Onderaan deze pagina kun je meer lezen over deze kitesurfspots.

(foto; Tim Neumann http://www.learnkiteboardingnow.de)

“Ontdek het grote geheim van het zuiden: Het autostrand van Oostvoorne”

Waarom kitesurfles Oostvoorne

Een prachtig natuurgebied, de wind door je haren, het zand tussen je voeten en de kracht van de kite in je handen. Dat is waar je het voor doet. De randvoorwaarden zijn ook goed. Door onze samenwerking met Eurofuncenter hebben wij ter beschikking:

• 50 Kites
  • 20 Boards
  • 70 Pakken

Voor iedereen hebben wij dus de juiste maat kite, board en wetsuit. Daarnaast zijn de materialen gloednieuw, maximaal 3 maanden gebruikt.

“Oostvoorne is dé beste plek voor kitesurfen in het zuiden! Er is vlak- en ondiep water, mega veel ruimte, voldoende parkeerplek en gratis parkeren!”

Prachtig paviljoen

Voor de levensgenieters onder ons, het in 2016 opgericht paviljoen is van alle gemakken voorzien:

• Warme douches
  • #1 Kitesurfwinkel van NL
  • Toffe horeca
  • Heerlijk strand voor de familie
  • Veel en gratis parkeerplek

Vergelijk lespakketten

• EERLIJKE PRIJZEN
  • GLOEDNIEUW MATERIAAL
  • INTERNATIONAAL GEACCREDITEERD
  • NIET GEVAREN = GRATIS LES
  • ONDIEP- EN VLAKWATERLOCATIE
  • LES VAN KAMPIOENEN

Algemene informatie over kitesurfen in Oostvoorne

Je kan op 2 plekken kitesurfen in Oostvoorne:

• Oostvoorne meer
  • Autostrand Oostvoorne

Lees hieronder meer informatie over deze spots en waar je op moet letten:

Oostvoornse Meer

Het Oostvoornse meer is een zeer diep en met brak-water gevuld meer ten noordwesten van de badplaats Oostvoorne. Tijdens het uitbreiden van de Europoort werd zand uit het Oostvoornse meer gewonnen. Hiermee werd de Maasvlakte opgespoten. Vanwege de diepte is het meer een populaire locatie voor sportduikers. Het meer is ook geschikt voor de gevorderde kitesurfer. Er zijn een aantal baaitjes omringd met stenen dammetjes aan de noordkant van het meer. In deze baaitjes is het ondiep tot 50m van de oever. Daarna wordt het direct tot wel 40m diep. Het water in de baaitjes is kalm en vlak, in het diepe gedeelte is het golverig. Het strand bestaat uit zand, grasveld en en begroeiing zoals bosjes en doornstruiken. Parkeren is toegestaan op het grasveld. Een surfwinkel bevindt zich bij het Oostvoornse Meer.

Veiligheid kitesurfen Oostvoornse Meer

Het Oostvoornse meer is omringd door begroeiing en dijken. Hierdoor is de wind vaak vlagerig. Daarnaast moet er opgepast worden voor de stenen die geplaatst zijn in het water. De kunstmatige baaitjes zijn klein en vanwege de omvang niet geschikt voor de beginnende kitesurfer. Er is te weinig ruimte om veilig te oefenen.

In 2011 is er een zelfregulering ingevoerd door de plaatselijke gebruikers, met betrekking tot watersporten op het Oostvoornse meer. Dit omdat er een onduidelijke regulering was. Er zijn hierdoor geen aangewezen lesgebiedenop het Oostvoornse meer. Ook moet zeer raadzaam worden omgegaan met de plaatselijke regels om de kitespot in stand te houden. Deze regels zijn na te vragen bij de surfwinkel.

Oostvoorne Autostrand

Een geliefde kitesurflocatie is het Oostvoorne Autostrand in de buurt van het Oostvoornse meer. Deze locatie ligt aan een grote baai vlak bij de Europoort. De komvorming van deze baai zorgt voor kalm en ondiep water in de gehele strekking van de baai, wat het een geschikte locatie maakt voor beginners. Tevens kan er op deze locatie met elke windrichting gevaren worden. De baai bestaat uit een groot zandstrand met duinen. Er is parkeergelegenheid aanwezig en een restaurant. Vanaf de parkeerplaats tot het water is het ongeveer 30 minuten lopen door zand. Het is extreem druk op Oostvoorne Autostrand met veel kitesurfscholen, beginners en gevorderden.

Veiligheid voor kitesurfen Oostvoorne Autostrand

Het is erg druk op Oostvoorne Autostrand. Er zijn geen aangewezen lesgebieden, dus beginners en gevorderden moeten samen het water delen. Lerende kitesurfers kunnen onvoorspelbare dingen doen, houdt hier rekening mee. Het belangrijkste kenmerk van kitesurfen bij Oostvoorne Autostrand is dat er zich een natuurgebied ten noorden van de spot bevindt, waar het absoluut verboden is om te kitesurfen. De politie staat te controleren in het natuurgebied; de boete voor kitesurfen in het natuurgebied is €160,-. Ook is duidelijk gemaakt door de gemeente dat als de regels te vaak worden overtreden, er een verbod op kitesurfen bij deze locatie kan komen. Houd je dus goed aan de regels en houd het veilig voor jezelf en anderen!