Kitesurfen Schellinkhout

De kitesurflocatie van Schellinkhout bestaat uit een grote baai aan het IJsselmeer ten zuiden van het centrum van Schellinkhout. De locatie is te bereiken door op de Zuiderdijk de afslag “De Laan” te nemen. Hier kun je je auto parkeren en is een groot grasveld aanwezig voor het oplaten en landen van je kite.

Locatieinformatie kitesurfen Schellinkhout

Het water is te betreden via het grasveld, maar ook via het aanwezige zandstrand. Echter is dit alleen toegestaan in de winter, wanneer het strand niet wordt gebruikt door badgasten. In de baai kan je tot wel 800m uit de kust op de bodem staan en is het water kalm en vlak. Dit maakt deze locatie geschikt voor beginners en voor kitesurfles door een kitesurfschool. Een ander bijzonder kenmerk van deze locatie is dat je hier met elke windrichting kunt kitesurfen.

Overzicht kitesurfen Schellinkhout

Omgeving Condities       Veiligheid
Haven ten noorden van de locatie Meer, zoet water Houdt een ruime afstand van de obstakels
Ongeveer 200m grasveld Geschikte Windrichting:
NW, N, NO, O, ZO en Z
Verboden voor de haven te kitesurfen
Veel obstakels zoals bomen en prullen-
bakken
Vlak, kalm en tot 500m uit de kust ondiep water Natuur- en zwemgebied ten Zuiden van de locatie is verboden

Veiligheid kitesurfen Schellinkhout

Door de aantrekkelijke condities die kitesurflocatie Schellinkhout te bieden heeft, is het vrijwel altijd erg druk met mensen die kitesurfen en windsurfen. Ook zijn hier veel kitesurfscholen aanwezig. Let dus goed op waar kitesurfles gegeven wordt en beginnende kitesurfers. Het is gewenst dat gevorderde kiters verder het water op gaan om de kitesurfles Schellinkhout en de beginners ruimte te geven. Tevens kan het op Schellinkhout erg ondiep zijn.

Gedoogbeleid kitesurfen Schellinkhout

Op Schellinkhout geldt een gedoogbeleid, houd je dus goed aan de veiligheidsregels en ga niet kitesurfen in het afgebakende gedeelte voor de badgasten.

Kitesurfles Schellinkhout

Er zijn veel kitesurfscholen actief op Schellinkhout. Kitesurfles Schellinkhout is dan ook erg populair. Kiteboardschool.nl zelf geeft geen kitesurfles in Schellinkhout. Let er wel op dat je bij het kiezen van een kitesurfschool Schellinkhout zorgt dat de kitesurfschool gecertificeerd is.

Kitesurflocatie Schellinkhout op de kaart