Kitesurfen Rockanje

Kitesurfen bij Rockanje

Ten zuiden van Oostvoorne bevindt zich de kitesurflocatie van Rockanje. De locatie bevindt zich ten westen van het centrum van Rockanje bij afslag de Swinsedreef. Hier kun je gratis parkeren en is een snackbar aanwezig. Van de parkeerplaats tot het strand is ongeveer 10 minuten lopen door de duinen. Op het strand bevinden zich twee strandtenten.

Geschikt voor beginners

Er mag niet gekite worden vóór de strandtenten. De rest van het strand mag wel gebruikt worden door kitesurfers. Tot ongeveer 200m uit de kust is het ondiep, daarna wordt het vrijwel meteen diep. De ligging van Rockanje maakt deze locatie ook geschikt voor kitesurfen met zuid- en zuidoosten wind en het is een plek geschikt voor beginners. Je kunt ook een kitesurfles nemen bij kitesurfschool Rockanje.

*Vlak en ondiep water. Prachtig paviljoen, van alle gemakken voorzien.

Overzicht kitesurfen Rockanje

Omgeving       Condities       Veiligheid
Strandpaviljoen Badlust, Havana Oceaan, zout water Pas op onzichtbare palen met hoogtij
Parkeerplaats 10 min. lopen van locatie Geschikte windrichting:
NW, W, ZW, Z, ZO en ZZO
Druk met badgasten in de zomer
Max. 200m zandstrand Vlak, kalm en tot 200m uit de kust ondiep water Pas op loslopende honden
Boeien en palen in het water Sterke stroming Verboden te kiten voor het strandpaviljoen

Windvoorspelling Rockanje

Veiligheid Kitesurfen Rockanje

Het strand van Rockanje is groot, er is genoeg ruimte om je kite op te laten. In het water staan een aantal palen die met hoogtij niet te zien zijn. Deze zijn aangegeven op het bord welke te vinden is bij de strandopgang. In de zomer kan het druk zijn met badgasten en strandwandelaars. Veel hondenwandelaars zijn te vinden op het strand, waarbij hinder van loslopende honden kan ontstaan. Het is verboden te kitesurfen voor de strandtenten. 1km uit de kust bevindt zich een vaargeul, waar het verboden is om te kitesurfen.

Kitesurfles Rockanje

Je kunt in Rockanje kitesurfles nemen bij Kitesurfschool Rockanje. Kiteboardschool.nl zelf geeft geen kitesurfles in Rockanje.

Kitesurflocatie Rockanje op de kaart