Kitesurfen Medemblik

Kitesurfen Medemblik algemeen

Medemblik ligt aan het IJsselmeer in het noordoosten van Noord-Holland. Kitesurfen in Medemblik kan ten zuiden van de haven. Hier bevindt zich een grasveld met daarop een aantal bomen, struiken en paaltjes. Ook is er een kleine strook zand met veel schelpen.

Kitesurfles Medemblik / Kitesurfen voor beginners

Het water is overal ondiep, ook ver van de kust. Het water is vlak en kalm, wat deze locatie geschikt maakt voor beginners. De wind is stabiel omdat er weinig bebouwing staat rondom de locatie. Een groot voordeel van deze locatie is dat je met zuid- en oostenwind ook kan kitesurfen op Medemblik.

Overzicht kitesurfen Medemblik

Omgeving Condities      Veiligheid
Haven ten noorden van de locatie Meer, zoet water Houdt een ruime afstand van de obstakels
Ongeveer 200m grasveld Geschikte Windrichting:
NW, N, NO, O, ZO en Z
Verboden voor de haven te kitesurfen
Veel obstakels zoals bomen en prullen-
bakken
Vlak, kalm en tot 500m uit de kust ondiep water Natuur- en zwemgebied ten zuiden van de locatie is verboden

Veiligheid kitesurfen Medemblik

Er is weinig ruimte om je kite op te laten en de bomen die op het grasveld staan maken dit ook lastig. In de zomer wordt deze locatie bezocht door badgasten, waardoor het extra gevaarlijk is om je kite te landen en te starten. Verder is er weinig ruimte op het water om te kitesurfen omdat de spot tussen twee natuurgebieden in ligt. Wees dus extra voorzichtig bij drukte. Kitesurfen in de aangewezen natuurgebieden is verboden.

Kitesurfles Medemblik

Wil jij kitesurfles in Medemblik? Ga naar één van de vele kitesurfscholen die hier actief zijn. Een bijkomend voordeel van kitesurfles in Medemblik is dat er vlak en ondiep water is. Je kunt hier tijdens je kitesurfles dus overal staan, wat het erg gemakkelijk maakt. Kitesurfschool Medemblik geeft ook kitesurfles met oostenwind, dit maakt deze kitesurflocatie uniek.

Kitesurfles Medemblik kun je boeken bij noord- tot en met oostenwind. Tevens kun je gratis parkeren bij Kitesurfschool Medemblik. Het is gemakkelijk te bereiken via de Randstad, je bent er zo.

Kiteboardschool.nl zelf geeft geen kitesurfles in Medemblik. Wij hebben 2 prachtlocaties op Scheveningen en Kijkduin.

Kitesurflocatie Medemblik op de kaart