Kitesurfen Enkhuizen

Kitesurfen Enkhuizen algemeen

De kitesurflocatie van Enkhuizen bevindt zich ten noordoosten van Enkhuizen aan het IJsselmeer. Hier bevindt zich een smal grasveld omringd door bomen waar je je kite kan oplaten. Het water is kalm en het is tot 200 meter van de oever af ondiep. Hierdoor is Enkhuizen uitermate geschikt voor kitesurfles.

Aan de kant liggen keien, het water kan alleen betreden worden door middel van een steiger. In de winter mag er ook gebruik worden gemaakt van het strand, in de zomer is dit absoluut verboden! Een bijzonder kenmerk van kitesurfen op Enkhuizen is dat het met oost- en zuidoostenwind kan. Een kitesurfschool zal naar deze locatie uitwijken met deze windrichting.

Overzicht kitesurfen Enkhuizen

Omgeving      Condities      Veiligheid
Geen faciliteiten Meer, zoet water Gedoogbeleid!
Zowel zandstrand als grasveld Geschikte Windrichting:
N, NO, O en ZO
Zandstrand in de zomer verboden
Water te betreden m.b.v. steigers Vlak water Pas op groot aantal badgasten in de zomer
Bebouwing ten westen van de locatie Tot 800m vanaf de kust ondiep water Pas op stenen en de steigers

Veiligheid kitesurfen Enkhuizen

Pas op voor bomen bij het oplaten van je kite. Wees ook bedacht op drukte, zeker in de zomer als het strand wordt bezocht door badgasten. Het gebruik van het grasveld door kitesurfers is het gehele jaar toegestaan door de gemeente. Het strand van Enkhuizen is verboden voor kitesurfers in de zomer. In de winter mag dit wel worden gebruikt.

Kitesurfen in Enkhuizen? Let op!

Kitesurfen op Enkhuizen is gedoogd. Dit betekent dat er officieel niet gekitesurft mag worden. Echter, worden deze regels niet gehandhaafd. Mochten er overtredingen plaatsvinden met betrekking tot de bovenstaande regelgeving dan zal de locatie direct gesloten worden.

Kitesurfles Enkhuizen

Het water is hier vlak en ondiep. Dit maakt kitesurfleslocatie Enkhuizen uitermate geschikt voor je kitesurfcursus. Neem altijd les bij een kitesurfschool die geaccrediteerd is. Kiteboardschool.nl zelf geeft geen kitesurfles in Enkhuizen.

Locatie Kitesurfles Enkhuizen