Kitesurfen Brouwersdam

Kitesurfen in Brouwersdam kan bij IKO kitesurf center Kiteboardschool.nl. Speciaal voor jou werken wij samen met Beware Beach, Eurofuncenter, North Kiteboarding en ION. Daarom kunnen we je écht kwaliteit leveren als je bij ons komt kitesurfen:

• De nieuwste materialen (max 3 maanden oud);
  • Warme douches, omkleedruimtes in het paviljoen;
  • Heerlijk eten en drinken in het paviljoen;
  • Gratis advies als je na je kitesurfles spullen wilt aanschaffen bij Eurofuncenter.

Enige IKO kitesurfschool van de brouwersdam

Wij zijn de enige IKO gecertificeerde kitesurfschool van de brouwersdam. Je kunt er dus van op aan dat je bij ons:

• Veilig les krijgt;
  • Efficient les krijgt;
  • Verzekerd bent;
  • Een IKO pas krijgt na je lessen.

Met deze pas kun je wereldwijd kitesurfspullen huren.

Brouwersdam Algemeen

De Brouwersdam ligt in de provincie Zeeland en is een onderdeel van de Deltawerken. De strekdam gemaakt van steenblokken beschermt het binnenland van de woeste zee en hoge getijden. Het strand van de Brouwersdam is opgespoten door baggerschepen. In 2015 werd het strand nog verder opgespoten wat nog meer ruimte biedt voor extreme sporten zoals kitesurfen en andere vormen van recreatie.

*Bekijk de grootste kitesurf kennisbank van Nederland

Kitesurf Baai Brouwersdam

Vanwege de komvorming van de strekdam is er een baai ontstaan. Hierdoor kan je 200 m van de kant op de bodem blijven staan, is het water in de baai rustig en zijn er vrijwel geen golven. Verder uit de kust is het water golverig en diep. Tijdens laagtij is het overal vlak en ondiep. Tijdens hoogtij ontstaat er een felle branding met golven die aan de kant breken. Deze omstandigheden zijn niet geschikt voor beginners. Op het strand van de Brouwersdam staan geen obstakels. Wel moet je oppassen voor de stenen dam ten zuiden van het strand.  Ten oosten van de dam staan twee grote strandpaviljoens en kun je overal gratis parkeren.

Overzicht kitesurfen Brouwersdam

Omgeving       Condities        Veiligheid
Beware Beachclub, Natural High Vlak water, 200m uit de kust ondiep Zwemgebied
aangegeven met gele boeien
Strekdam ten oosten van de zee Geschikte Windrichting:
NO, N, NW, W en ZW
Pas op strekdam & duinen m.b.t. turbulentie
2km zandstrand Golven met hoogtij (Gem. 1.5m) Kitesurfen op het Grevelingenmeer verboden
Overal op de strekdam gratis parkeren Geen stroming achter de strekdam Houdt rekening met extreme drukte

Veiligheid kitesurfen Brouwersdam

Er is sprake van een stabiele zeewind op de Brouwersdam, omdat deze niet wordt verstoord door begroeiing en bebouwing. Houd wel een ruime afstand van de duinen, omdat deze turbulentie kunnen creëren en hierdoor kan je kite onvoorspelbare dingen gaan doen. Blijf ook ver van de stenen dam vandaan.

Hoeveelheid kitesurfers Brouwersdam

Wat de Brouwersdam vooral gevaarlijk maakt, is de hoeveelheid kitesurfers. De Brouwersdam ligt dicht bij de grens van België, waardoor er veel Fransen en Belgen komen kitesurfen. Ook is deze kitesurflocatie zeer populair onder de Duitse kitesurfers en badgasten. Daarnaast is het vaak druk omdat diverse kitesurfscholen hier kitesurfles geven.

Kitesurfles Brouwersdam

Bij Kitesurfschool Brouwersdam kun je kitesurfles nemen. Er zijn 2 grote scholen met restaurant, omkleedruimtes, douches en een kitesurfshop.

Locatie kitesurfschool Brouwersdam