Kitesurfen Bloemendaal

Bloemendaal Algemeen

In de buurt van de populaire badplaats Bloemendaal aan Zee bevindt zich het strand van Bloemendaal. Op het strand van Bloemendaal zijn in de zomer veel beachclubs te vinden die vooral jonge strandtoeristen aantrekken.

*Bekijk de grootste kitesurf kennisbank van Nederland

Kitesurf locatie Bloemendaal

De kitesurflocatie van Bloemendaal bevindt zich tussen strandpaal 60.00 en 60.50, ten noorden van de afslag “Parnassia”. Hier is een zandstrand aanwezig waar gekite wordt op zee. Ook is hier een surfclub aanwezig met een clubhuis en stallingsmogelijkheden voor leden.

Overzicht kitesurfen Bloemendaal

Omgeving      Condities      Veiligheid
Surfclub Bloemendaal Oceaan, zout water Surfclub Bloemendaal
Duinen ten oosten van de zee Geschikte Windrichting:
ZW, W, NW, N, NNO
Aan- en afvaren tussen paal 60.00 en 60.50
Max. 20m zandstrand Golven (Gem. 1.5m) Min. 50m uit de kust
Zandstrand met schelpen Sterke stroming Pas op de duinen m.b.t. turbulentie

Veiligheid kitesurfen Bloemendaal

Het strand waar je je kite kunt oplaten is klein. Tevens zijn er zandduinen ten oosten van de zee aanwezig. Let goed op met het oplaten van je kite, de duinen zorgen voor turbulentie waardoor je kite onvoorspelbare dingen kan doen.

In het zomerseizoen zijn er veel mensen op het strand, let dan extra goed op.

Gebieden voor kitesurfles / oplaten kite

Verder mag er in Bloemendaal alleen gekite worden in het aangewezen gebied. Kitesurfen buiten de aangewezen gebieden is verboden. Vanaf de maand mei tot en met september mag je alleen kitesurfen en kitesurfles nemen in de twee aangewezen gebieden voor het oplaten en landen van je kite. Tevens mag er alleen 50 meter vanaf de kant gevaren worden. Het reglement wordt gehandhaafd door de kustwacht.

Kitesurfles Bloemendaal

Kiteboardschool.nl geeft geen kitesurfles in Bloemendaal. Er zijn verschillende kitesurfscholen aanwezig. Zorg ervoor dat je altijd kitesurfles neemt bij een gecertificeerde kitesurfschool.

Locatie kitesurfen Bloemendaal